Flocking Powder nagels

20130502_181552

Flocking powder, ik had het nog nooit eerder gebruikt. Vezeltjes die je op je nagels moest plakken waardoor je nagels fluffy zouden zijn? Ik was er wel altijd heel erg benieuwd naar. Dankzij
webshop djasa.nl mocht ik een potje uittesten! In dit artikel ga ik jullie laten zien wat ik van deze trend vind, hoe je ze kunt aanbrengen, hoe het precies zit met het gebruik van water en of de poeder van webshop djasa.nl wel fijn is.

Toen ik het pakketje kreeg, kon ik amper wachten om te beginnen! Nu kon ik ze eindelijk eens uitproberen!

20130502_181552

Wat heb ik gebruikt?
– een waaierkwast
– Essence colour arts mixing jars
– Essence colour & go – 106 Free Hugs
– Essence sealing topcoat
– pincet
– en natuurlijk de flocking powder zelf!

2.

First things first: basecoat!

3.

Voorzie je nagels van één laagje van nagellak. De kleur van
de nagellak moet zo dicht mogelijk in de buurt komen van de
kleur van de flocking powder.

lak

Breng een tweede laagje aan.

5.

Zorg ervoor dat het tweede laagje nagellak nog nat is!
Pak met je pincet wat poeder op en laat het boven je nagel vallen.
Verspreid het een beetje en zorg ervoor dat je hele nagel en ook een beetje
van de huid om je nagel bedekt is met de poeder.
Zo zijn ook alle hoekjes en de bovenkant bij je nagelriemen voorzien van
poeder.

6.

Laat de poeder even een paar seconden op je nagels
zitten zodat de poeder zich even aan de nagellak
kan vastgrijpen 😉

7.

Gebruik nu de waaierkwast of een andere fijne kwast
en veeg ermee over je nagel. Het overige poeder
zal nu van je nagel afvallen.
Ik heb een potje van Essence (colour arts mixing jars)
gebruikt om de overtollige poeder op te vangen.
Natuurlijk kun je ook iets van een papiertje gebruiken.

20130502_193725

Tadaaa! Waahh, dit is zo vet! Mijn nagels zijn nu gewoon echt zacht!

Een snellere tip is ook om een tweede laagje nagellak aan te brengen en vervolgens je nagel in het potje te dippen. Dit schijnt ook goed te werken, dus dat ga ik de volgende keer eens proberen. Misschien is dat wel makkelijker!

Let wel op: overal waar het nat/plakkerig is blijven de vezeltjes plakken, net zoals bij de kaviaarballetjes. Net boven mijn middelvingernagel kwam per ongeluk tijdens het lakken een druppeltje nagellak op mijn huid. Ik veegde dit gewoon even snel weg en bracht vervolgens de vezeltjes aan. Jep, de vezeltjes bleven daar dus ook plakken! Het werd langzaamaan al wat donkerder dus
nam ik alvast een foto.
Het is simpel weg te halen met nagellakremover, dus ik denk dat dat ook gewoon zo voor je nagels geldt.
Let wel op: haal de vezels niet van je nagels met zo’n potje met een sponsje erin (dissolvant potje) af, want dan blijven die vezeltjes dus in het sponsje en in het potje zitten. Ik zou dit gewoon weghalen met een wattenschijfje en nagellakremover.

Ik vroeg me af hoe het dan ging met water. Zouden ze dan plat worden en gewoon normaal opdrogen? Jep. Na een paar minuutjes zijn de vezeltjes weer gewoon hoe ze waren.
Ze blijven een paar dagen zitten. Beetje bij beetje vallen er wat vezels af.

Het is belangrijk dat je géén topcoat over de vezeltjes aanbrengt, omdat daardoor de vezeltjes helemaal niet meer fluffy zijn 😦

potje

Toen ik al mijn nagels had voorzien van de flocking powder
was er minder dan een kwart uit het potje. Dus kun je er nog wel even mee vooruit!

Ik ben ook erg tevreden over deze poeder van de webshop.
De vezeltjes hebben een fijn formaat waardoor ze goed op te pakken zijn met het pincet en waardoor ze goed te verspreiden zijn op de nagels. Ik ben fan en ik ga zeker meer kleurtjes kopen op deze webshop!

Webshop djasa.nl heeft nog diverse andere kleuren in haar assortiment en ze zijn zeker het kopen waard!
Deze lichtroze kleur kost €3,50 en de andere kleuren kosten €3,00

Klik hier om gelijk naar de fluweelnagel pagina op de webshop te gaan!

Wat vind jij van fluweelnagels?
Kende je deze webshop al?

12 gedachtes over “Flocking Powder nagels

  1. Pingback: Shoplog Kruidvat Nagelfestival – Deel I | BeautyLiner

  2. Leuk, al zal ik er zelf niet zo snel aan beginnen. Het lijkt me niks, ik denk dat ik de hele tijd over mijn nagel moet gaan hihi!
    Is die Essence basecoat fijn? Ik wil ‘m namelijk misschien kopen

    • Je ziet hem binnenkort in de Kruidvat Nagelfestival shoplog, ik heb hem net 1 keertje gebruikt. Hij is wel net zo waterig als een topcoat, ik heb liever een iets dikkere basecoat. Ik zal er binnenkort nog een review over schrijven, maar na deze ene keer vind ik hem wel alvast fijn!

Reageren is lief ♥

