Essence Studio Nails Fix it! nagellijm

NaamloosNagellijm kun je voor van alles gebruiken, zoals nepnagels opplakken en een gescheurde nagel repareren. Ik had laatst een gescheurde nagel, en deze lijm nog thuis liggen. Omdat ik nog geen review heb geschreven over deze lijm, wilde ik de lijm niet alleen testen op het gebied van gescheurde nagels, maar ook op het gebied van nepnagels opplakken. Aangezien ik niet zo dol ben op nepnagels, mocht ik een setje van Impuls op de nagels van mijn nicht plakken. Dus… Wat vind ik van de Essence Studio Nails Fix it! Nail glue?


IMAG0465

IMAG0466

Het flesje vind ik wel fijn in gebruik. De dop gaat bijvoorbeeld gemakkelijk open 😀
Ik ken namelijk nagellijm in potjes/flesjes waarvan de dop opeens niet meer openging, terwijl ik die wel goed had dichtgedraaid. De lijm is verder 6 maanden houdbaar. De sticker aan de zijkant in het zwarte blokje waar “warnings” in staat, kun je open “peelen” en dan heb je nog een flapje waar nog wat waarschuwingkreten op staan. Ook is hij gemaakt in China: een héél belangrijk detail 😉 Haha.

IMAG0467

En dit is waarom ik de lijm zo fijn vind (nog een pluspuntje in gebruik): het heeft een kwastje! Ik vind dit altijd zó fijn werken! Je kan de lijm veel preciezer aanbrengen en een prima hoeveelheid op je kwastje nemen. Nu is dit kwastje niet meer helemaal in shape…
De lijm droogt lekker snel op!

Voor de nepnagels – werkt de lijm?
Ja! De nepnagels blijven, dankzij deze lijm, ongeveer 5 dagen zitten.

Voor het repareren van een gescheurde nagel – werkt de lijm?
Matig. Als je een laagje lijm aanbrengt, dan blijft de scheur een dagje of 2 vastzitten. Niet erg lang dus, wil je de scheur laten uitgroeien.
Ik gebruik sowieso een oude truc om mijn gescheurde nagel te repareren: een laagje nagellijm, een stukje van een theezakje en weer afsluiten met een laagje nagellijm.
* Zaterdag komt er een filmpje online over deze techniek!

Deze lijm kan ik je aanraden: voor nepnagels is hij fijn en voor een gescheurde nagel raad ik je aan om de lijm te gebruiken in combinatie met een stukje theezakje. Hoe en wat leg ik je allemaal uit in het filmpje die zaterdag online komt!

De Essence Studio Nails Fix it! Nail Glue kost €2,29
en is te vinden in het tweede Essence schap van de grotere filialen van Kruidvat.

Heb jij deze lijm al eens geprobeerd?

7 gedachtes over “Essence Studio Nails Fix it! nagellijm

Reageren is lief ♥

