Catrice BB Allround Foundation 020 Rosy Beige

IMAG0253

De nieuwe producten van Catrice zijn inmiddels wel in zowat alle filialen van Kruidvat gewandeld. Mijn huidige foundation (NYC Smooth Skin 14h foundation) is zo goed als op, dus tijd voor een nieuwe! Ik had nog nooit een BB Cream gebruikt, dus ik was wel erg benieuwd geworden en wilde maar al te graag van deze gelegenheid gebruik maken. Essence heeft ook BB Creams in haar assortiment opgenomen, maar die heb ik geskipt. Mijn ervaring met Essence foundations is dat ze nogal oranje van kleur zijn. Ik was bang dat deze BB Creams ook wat oranje zouden zijn. Maar goed dat ik ze niet heb gekocht, want ik las op een andere blog dat ze tegenvielen.
Maar bevalt deze van Catrice me eigenlijk wel?

De verpakking van het product vind ik erg handig en mooi. Het doosje is stevig genoeg. Wanneer je het product in de schappen ziet, zie je ook al gelijk de beloftes en dat het SPF 30 bevat zonder eerst op de achterkant te hoeven kijken. Op de tube kom ik later terug!

IMAG0258

Zoals je ziet is de BB Cream parabeen vrij, bevat SPF 30 en heeft het 6 beloftes. Ik vind deze beloftes een beetje dubbelop: belofte 1 zegt dat het de glans van je huid weghaalt, terwijl belofte 4 weer glans toevoegt. Hmm…?

IMAG0261

IMAG0254

De BB Cream zelf zit in een tube met een tuitje. Ik vind dit persoonlijk wel prettig, aangezien je niet zo snel een te grootte hoeveelheid eruit knijpt. De tube vind ik er erg mooi uitzien, met die glanzende zilveren opdruk! Het heeft ook een mooi zalmroze kleurtje. De tube heeft een inhoud van 30 ml.

Knipsel

Ik heb de kleur 02 Rosy Beige gekocht. Bij mij is het altijd zo dat de lichtste kleur te licht is voor mij en de één na lichtste kleur het beste past. Ook deze past erg goed bij mijn huid.

De BB Cream dekt goed, mijn puistjes zijn zo goed als bedekt. Mijn gezicht glanst wel erg na het aanbrengen en blijft niet zo lang zitten. Daarom raad ik je aan om je gezicht even af te poederen nadat je de BB Cream hebt aangebracht.

De BB Cream is lekker licht, voelt hem niet zitten, brengt gemakkelijk aan, dekt mooi en geeft een natuurlijk effect. Ik ben fan!
Het enige nadeeltje dat er kan zijn is dat je hem moet afpoederen om hem langer te laten zitten en om hem wat minder glanzend te maken. Naar mijn idee is dit geen groot nadeel en eigenlijk verder geen probleem.

Ik kan je deze BB Cream zeker aanraden!

Je kunt de BB Allround Foundation van Catrice kopen bij Kruidvat voor €5,99

Heb jij deze al eens gebruikt?
Of heb je ervaring met een andere BB Cream?

9 gedachtes over “Catrice BB Allround Foundation 020 Rosy Beige

  1. Pingback: Opgemaakte producten #1 | Have Your Own Style

  2. Pingback: Opgemaakt #1 | BeautyLiner

  3. Pingback: Essence Pure Skin anti-spot compact powder 02 Sand | BeautyLiner

    • Hmm… Ik heb die van Garnier ook al eens geprobeerd, ik vind hem ook wat dikkig. Bij deze heb ik dit persoonlijk niet, dus ik raad hem je wel aan.

Reageren is lief ♥

