Essence Snow Jam nagelvijlen en lipbalm

essence leHet duurde even tot de producten van de nieuwe Limited Edition van Essence in de schappen lagen bij het Kruidvat bij mij in de buurt, maar eindelijk heb ik wat producten kunnen scoren! Ik was aan het twijfelen of ik de handcrème zou kopen, wat ik uiteindelijk niet heb gedaan. Ik heb er nu spijt van, aangezien ik er goede reviews over heb gelezen. Deze ga ik dus nog een keertje halen! Verder heb ik ook het paarse lakje uit de collectie gekocht, maar die is voor een bijna-jarige vriendin, dus die ga ik niet gebruiken.
Zijn de producten die ik heb gekocht uit de LE fijn?

lipbalm

Allereerst de lipbalm. Ik heb de blauwe versie 02 Goofy-Blue. Je hebt ook nog een paarse variant, 01 Lilac Is My Style.
Toen ik deze lipbalm in de schappen zag staan, leek het me wel duidelijk dat de lipbalm geen blauwe kleur af zou gaan geven. Anders was het wel erg apart eigenlijk… Ik vind blauw een mooiere kleur dan paars dus nam ik de blauwe mee (de kleur van de huls is ook belangrijk :D)

IMG-20130104-00365

En hier zie je een swatch op mijn arm. Geen blauwe kleur te bekennen, de lipbalm is doorzichtig en lekker shiny zoals een normale lipbalm.

Toen ik hem aanbracht op mijn lippen was er niet veel anders. Maar let op: als je net zoals mij velletjes hebt (door bijv. droge lippen) dan raad ik je aan om deze balm niet te kopen maar een lipbalm die als stick ook doorzichtig is: als je de lipbalm hebt aangebracht zie je blauwe brokjes! Dat zijn de velletjes waar de lipbalm opzit. Zorg dus dat je geen velletjes hebt als je deze lipbalm opdoet (anders is het niet zo heel charming) of, als je wel velletjes hebt maar niet wilt scrubben of als je scrubben niet verstandig lijkt omdat je al droge lippen hebt, zou ik een lipbalm kopen die als stick ook al doorzichtig is.

De lipbalm maakt mijn lippen lekker zacht, heeft een mooie glans en smaakt een beetje naar kersen. Pluspunt!

Ik kan je deze lipbalm zeker aanraden! Prijs: €1,69

vijltjes1

Dan nu de mini nagelvijlen. Alles wat mini is, vind ik cute. Alles wat cute is, neem ik mee! Jep, da’s mijn theorie. Dus zo kwam het dat dit doosje in mijn hand terecht kwam (ik had geen winkelmandje) en uiteindelijk op mijn placemat belandde om zich klaar te maken voor zijn fotoshoot!

vijltjes2

Toen ik thuis het doosje erbij pakte, kreeg ik er in het begin de vijlen er met moeite uit. Ze zaten echt in het doosje gepropt, het paste maar net. Toen ik de eerste vijl eruit kreeg, ging de rest natuurlijk gelijk al. Er zitten 2 vijlen bovenop elkaar en 4 vijlen naast elkaar. 4 x 2 = 8! (ja mensen, vandaar zijn de scholen/je werk weer begonnen, dus we moeten onze hersens weer even laten werken). Dat zijn veel vijltjes! De vijlen zijn erg cute met leuke printjes. Ze zijn inderdaad “mini”, één zo’n vijl heeft ongeveer de lengte van mijn duim. Geloof me, ik heb kleine handjes.

IMG-20130104-00359

Hier zie je de breedte van de vijltjes (ik had even last van creativiteit ;)). Ik dacht eerst dat één zo’n vijl 2 vijlen waren die aan elkaar geplakt waren, want je ziet in het midden echt zo’n duidelijke lijn. Nope, het zijn gewoon 8 vijltjes!

Je doet erg lang met deze vijltjes, dat weet ik nu al. De vijltjes zijn ruw genoeg om snel de vorm van je nagels te vijlen. Yay!

Wat wel een nadeel kan zijn: het zijn mini vijltjes. Je kan ze dus snel kwijtraken. Ik gooi er ééntje in mijn etui voor op school (hiervoor heeft zo’n vijltje dus een ideaal formaat), ééntje in mijn handtas die ik altijd meeneem als ik uit ga of ga shoppen, ééntje leg ik neer op mijn nachtkastje en de rest laat ik in het doosje zitten die ik braaf op het bureau in mijn kamer leg.

Ook dit product uit de LE collectie kan ik je aanraden, behalve als je een sloddervos bent ;). Dan kan het nog eens goed zo zijn dat je deze mini vijltjes binnen de kortste keren kwijt raakt.

Dit mini vijlen setje kost €1,39

Al met al vind ik het vrij leuke LE! Niet alle producten spraken mij aan eerlijk gezegd. Ik vond alle lakjes wel leuk. Een blauw lakje leek op een lakje van Orly en de andere blauwe leek op eentje van Essence. Ook de paarse en parelmoer achtige lakjes leken op lakjes die Essence al in haar vaste assortiment heeft. Daarom heb ik die niet gekocht, omdat ik al soortgelijke lakjes heb, en dan vind ik het toch een beetje zonde. Ik heb dan wel de paarse lak gekocht, maar die is voor een bijna-jarige vriendin. De handcrème ga ik zeker nog even scoren! 

Heb jij al leuke producten gescoord uit deze LE? Welke producten?
Of skip je deze LE?

9 gedachtes over “Essence Snow Jam nagelvijlen en lipbalm

  1. Leuk! Ik zag de collectie ook in de kruidvat liggen, maar het sprak me op een of andere manier niet zo heel erg aan. Maar misschien dat ik de vijltjes toch wil kopen, dat lijkt me namelijk heel erg handig!

Reageren is lief ♥

